Social Media Scan

Bij de start van uw social media activiteiten brengt A. van der Stap in kaart hoe er over uw bedrijf, merk of persoon wordt gesproken in de verschillende online kanalen. Hierbij kijken we zowel naar uw eigen activiteiten als naar de externe buzz rondom uw organisatie.

Interne scan
Waar bent u al actief op social media? Wie zijn uw volgers? Heeft u al ambassadeurs? Wat is uw bereik en het effect van uw inspanningen? Hoe komt u over? Wie houdt zich met social media bezig in uw organisatie? Zijn uw medewerkers privé actief en zo ja, hoe? Heeft u de juiste tools en resources om succesvol te zijn of zijn er aanpassingen of uitbreidingen nodig?

Externe scan
Hoeveel wordt er over u geschreven? Zijn de berichten positief, negatief of neutraal van toon? Heeft u al fangroepen op – bijvoorbeeld – Facebook, LinkedIn en Hyves en wie zijn er lid? Wat gebeurt er op Twitter? Zijn er bloggers die over u schrijven? Waar zijn uw (potentiële) klanten te vinden, en wat doen zij met social media? En uw partners, leveranciers, belangengroepen en overige relaties? Zijn er specifieke platforms voor uw doelgroep? En wat doen uw concurrenten?

De Social Media Scan vormt vervolgens de basis voor de Social Media Strategie.

 

Meer weten over Social Media? Vul het formulier in.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: